Dość często można spotkać się z opinią, że zaawansowane narzędzia biznesowe, jak chociażby system CRM, mają rację bytu jedynie w wielkich, międzynarodowych korporacjach, generujących wielomilionowe zyski. Czy rzeczywiście jest to prawda? Czy implementowanie systemu CRM w niewielkiej firmie jest pozbawione sensu? Przekonajmy się!

System CRM dla firmy – wątpliwości

W wielu małych firmach w pewnym momencie pojawi się pomysł wdrożenia systemu CRM. Często jednak myśl ta zduszana jest już w zarodku. Dlaczego? Z powodu wielu powszechnych, utartych przekonań, które noszą w sobie przedsiębiorcy:

  • „taki system na pewno nie jest dla nas”,
  • „nie potrzebujemy takiego systemu”,
  • „świetnie radzimy sobie bez tego”,
  • „na pewno nas na to nie stać”,
  • „nikt nie będzie umiał obsługiwać takiego systemu”,
  • „to musi być strasznie drogie”.

Być może niektóre z tych zdań brzmią dla Ciebie znajomo. Większość przekonań na temat systemu CRM wynika z niezrozumienia samej jego istoty. Ponadto, wiele z nich związanych jest z nieprawdziwymi założeniami, niepopartymi rzeczywistością. Postarajmy się je rozwiać.

CRM dla małej firmy – ogromny wydatek?

Powszechnym przekonaniem, które postaramy się zmienić, brzmi: „system CRM to po prostu technologia biznesowa. Kolejny drogi program lub aplikacja, którego nie potrzebujemy”. Takie myślenie jest błędne. Systemu CRM nie należy rozpatrywać jedynie jako technologii. To przede wszystkim filozofia prowadzenia biznesu. Jej podstawowym celem jest budowanie relacji z klientami.

System CRM dla firmy to narzędzie, które umożliwia budowanie pozytywnego customer experiance – kluczowego elementu, warunkującego sukces przedsiębiorstwa. Szybka i sprawna obsługa klienta, jaka jest jego zasługą, pozwala na nieprzerwany rozwój przedsiębiorstwa.

System CRM pozwala na usprawnienie zarządzania i marketingu oraz poprawę komunikacji z klientem. Patrząc na niego z tej perspektywy, nie możemy powiedzieć, że jego implementacja jest po prostu wydatkiem. To inwestycja.

System CRM w praktyce

Oczywiście obawy i wątpliwości, jakie mają właściciele niewielkich firm, są uzasadnione. Jeszcze do niedawna znajdowały one bowiem odzwierciedlenie w rzeczywistości. Implementacja systemu CRM wiązała się z olbrzymimi nakładami finansowymi, uciążliwym wdrażaniem nowego narzędzia i szkoleniu pracowników, by mogli z niego korzystać.

Tak było jeszcze kilka lat temu. Dzisiaj jest zupełnie inaczej – systemy CRM są projektowane modułowo. Dzięki temu z łatwością możesz dostosować ich funkcjonalność do potrzeb swojego przedsiębiorstwa oraz swojego budżetu. Obsługa systemów jest niezwykle prosta i intuicyjna – niepotrzebne są wielogodzinne szkolenia personelu.

Co ważne, system CRM dla firmy może być świetną inwestycją – bez względu na branżę, w jakiej działasz. Obecne systemy projektowane są tak, by miały zastosowanie dosłownie wszędzie. Pozwalają na analizowanie danych, weryfikowanie pracy, planowanie marketingu, obserwowanie trendów, planowanie sprzedaży i wiele, wiele więcej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here